Friday 10 November 2017

Terima kasih Allah kerana beri anak-anakku gembira & sihat :)

Tahun ni bertambah lagi seorang anak yang mula bersekolah tadika.  Anak sulung pula memulakan pengalaman baru melangkah ke sekolah rendah.  Seronok & excited sangat anak-anak.  Tapi ada sesuatu yang sering menggangu, sering demam..demam pulak lebih 3 hari & sampai kena on antibiotik.  Keadaan berterusan demam ON OFF sampai la bulan Mei 2017.  Pergi klinik sahaja dah banyak kali.  Saya pun pelik.  Nak kata tak makan vitamin langsung, saya & suami selalu belikan mereka vitamin di farmasi (jenama di pasaran luar).  Siap selalu ingatkan anak-anak untuk minum air secukupnya supaya vitamin dapat diserap dengan baik oleh badan.  Tapi pelik, tetap berulang demam, baik, demam, baik, pass pass batton pulak tu anak sulong dengan anak kedua. seorang baik seorang demam, yang sulong demam dah baik, tak lama nanti yang kedua pulak.  Sabar je lah..mungkin sebab mereka ni membesar di rumah (tidak hantar rumah pengasuh atau taska), jadi bila bergaul dengan dunia luar (sekolah), sistem imun ambil masa sikit nak adapt agaknya.  Begitulah rasanya.  Saya cuba untuk bersangka baik & berfikiran positif. 


Fikir punya fikir, saya teringat ada kawan yang jual Shaklee.  Saya pun mula bertanya pada dia.  Terus sign up as member sekali semasa nak beli vitamin anak tu, kalau serasi dengan anak, saya pun nak try jugak vitamin-vitamin Shaklee yang lain, hehe 😉

Alhamdulillah sekarang ni kesihatan anak-anak dah bertambah baik dan jarang jatuh sakit.  Seronok tengok anak-anak sihat & gembira pergi sekolah.  Pagi-pagi minum Meal Shakes waktu sarapan.  Meal Shakes ni macam multivitamin untuk kanak-kanak.  Dalam Meal Shakes ada arabic gum sekali tau.  😍






Love, 
MyLia Galeri Vitamin
whatsApp +60149276453


No comments:

Post a Comment