Tuesday 21 November 2017

Kebaikan Vitamin E Untuk Lelaki Dan Wanita

Kebaikan Vitamin E Untuk Lelaki Dan Wanita


Vitamin E mempunyai banyak khasiat untuk lelaki dan wanita.  Vitamin tidak dapat dihasilkan oleh badan.  Oleh itu, kita perlu mengambil vitamin E dalam diet kita sama ada melalui pemakanan atau pun dengan pengambilan suplemen vitamin E.  

Apa fungsi dan kebaikan Vitamin E?




  • Membantu menyokong perkembangan otot yang sihat.  

    Ketika bersenam atau melakukan aktiviti, otot menghasilkan tenaga dan radikal bebas.  Vitamin E membantu mengekalkan pembinaan otot dengan mencegah kerosakan sel otot yang disebabkan oleh radikal bebas.

  • Membantu melegakan kesakitan otot selepas bersenam atau bersukan.  

    Pengambilan vitamin E selepas bersenam atau bersukan dapat menolong melegakan kesakitan dengan mengurangkan kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas.

  • Membantu kesihatan jantung.  

    Pengambilan vitamin E membantu mencegah pengoksidaan LDL, Low Density Lipoprotein (kolesterol jahat) dalam dinding salur darah.  Oleh itu, tiada plak (plaque) atau penyekatan berlaku di salur darah, dan membantu memastikan peredaran darah berjalan lancar.

  • Meningkatkan Kualiti Sperma.


    Meningkatkan Kualiti Sperma
    Lebih daripada 90% punca kelemahan prestasi reproduksi lelaki adalah disebabkan oleh kualiti sperma yang rendah. Untuk menghasilkan sperma yang sihat dan berkualiti ia memerlukan paras hormon dan nutrien termasuk vitamin E yang mencukupi.


    Vitamin E membantu pembentukan sperma yang baik dan normal. Pembentukan struktur sperma yang normal yang mempunyai kepala dan ekor yang kuat akan meningkatkan peluang persenyawaan dengan ovum.

    Selain itu, vitamin E turut membantu meningkatkan pergerakan sperma. Sperma yang berkualiti seharusnya dapat berenang dan menembusi dinding ovum. Mempunyai kadar pergerakan sperma yang tinggi juga turut meningkatkan tahap kesuburan seseorang.


    Seterusnya pengambilan vitamin E juga meningkatkan penghasilan sperma yang sihat. Ia dilakukan dengan membantu mengurangkan kehadiran radikal bebas yang memberi kesan negatif terhadap paras kesihatan sperma.

Kebaikan Vitamin E Untuk Lelaki Dan Wanita
  • Vitamin E juga membantu mengatasi masalah parut dari dalam.  Contohnya, parut jerawat, parut chickenpox dan sebagainya.

wah, banyaknya kebaikan dan kelebihan vitamin E !
Vitamin E yang terbaik, mestilah Shaklee Vita-E Complex 😊

Berminat???

WhatsApp sekarang ⏩ +6014 9276453


🌹 Vita-E Complex (120 kapsul): RM156.25


**Produk ini tidak bertujuan membuat diagnosis, merawat atau menyembuh sebarang penyakit. Ini adalah produk supplemen/makanan tambahan.

No comments:

Post a Comment