Tuesday 28 November 2017

Kelebihan Shaklee ESP Untuk Ibu

Kelebihan Shaklee ESP Untuk Ibu


Ibu-ibu tentunya sibuk menguruskan rumahtangga.  Baik ibu yang bekerjaya mahupun surirumah sepenuh masa.  Semuanya mempunyai tanggungjawab masing-masing.  Ibu perlu sentiasa sihat dan bertenaga.  Oleh itu, ibu perlu mengamalkan pemakanan yang sihat seperti mengambil protein yang baik.  Ada juga ibu mengambil suplemen atau makanan tambahan.  Antara suplemen terbaik adalah Shaklee ESP Mixed Soy Protein Isolate Powder with Vanilla Flavour. 


Antara kelebihan 
Shaklee ESP Mixed Soy Protein Isolate Powder with Vanilla Flavour:

  • Membantu menyokong kehamilan yang sihat.Kehamilan yang sihat itu penting untuk menyokong perkembangan bayi dan kesihatan ibu.  Sepanjang kehamilan, ibu mestilah mengambil protein yang secukupnya untuk memenuhi perkembangan fetus.  Pengambilan protein yang berterusan sepanjang kehamilan boleh membantu meningkatkan berat bayi dan mengurangkan risiko kelahiran bayi yang kurang berat badan.
  • Membantu meningkatkan penghasilan susu ibu.

    Susu ibu adalah nutrisi terbaik untuk perkembangan bayi.  Susu ibu kaya dengan antibodi yang mana ia adalah sumber pertama dalam membantu imuniti bayi dan sesuai dengan usus bayi ketika lahir.  Walau bagaimana pun, ibu-ibu yang sibuk mungkin cenderung untuk kurang mengamalkan pemakanan yang sihat ketika tempoh penyusuan.  Oleh itu, pengambilan protein soya yang berkualiti tinggi boleh membantu memenuhi keperluan pemakanan protein ibu menyusu.
  • Menggalakkan kulit yang sihat.

    Protein soya mengandungi isoflavon yang boleh membantu meningkatkan hormon estrogen agar kulit kelihatan muda.  Kajian menunjukkan pengambilan isoflavon soya boleh membantu memperbaiki keanjalan kulit.
  • Membantu menguatkan rambut dan kuku.

    Salah satu faktor penyebab keguguran rambut dan kuku yang rapuh adalah daripada kekurangan nutrisi dalam diet harian, terutamanya protein.  Apabila kekurangan asid amino perlu, badan tidak dapat menghasilkan keratin.
  • Membantu merawat pedih ulu hati / gastrik.

    Kajian mendapati protein berasaskan soya membantu mengurangkan rembesan asid gastrik dan membantu perut lebih sihat.





Pengedar Shaklee Bandar Baru Salak Tinggi, Sepang, Dengkil



Berminat hendak dapatkan Shaklee ESP?

Shaklee ESP Mixed Soy Protein Isolate Powder with Vanilla Flavour (850 gram) : RM 161.25

Jika berminat, boleh whatsApp saya +6016 9246453 (www.wasap.my/60169246453) untuk maklumat lanjut,

atau

boleh juga order di link https://www.shaklee2u.com.my/mylia ðŸ˜Š



**Produk ini tidak bertujuan membuat diagnosis, merawat atau menyembuh sebarang penyakit. Ini adalah produk supplemen/makanan tambahan.

No comments:

Post a Comment