Thursday 30 November 2017

Perlukah Asid Folik Untuk Ibu Hamil?


Perlukah Asid Folik Untuk Ibu Hamil?

Mungkin ada yang beranggapan asid folik hanya untuk ibu hamil.  Betul ke? Tidak semestinya ibu hamil sahaja yang perlu ambil asid folik ni, ibu berpantang, ibu yang merancang untuk hamil pun perlu ambil asid folik sebagai persediaan awal. 

Adakah Vitamin Shaklee Yang Mengandungi Asid Folik?

Ya, ada 2 vitamin, iaitu:


1. B-Complex With Folic Acid
B-Complex With Folic Acid


2. Vita-Lea Iron Formula



Vita-Lea Iron Formula


Fungsi Asid Folik Untuk Ibu Hamil:


Ibu hamil perlu mengambil asid folik bagi mengelakkan kecacatan tiub neural pada bayi.  Selain itu, pengambilan asid folik yang berterusan sepanjang kehamilan dapat mengurangkan risiko cleft lips (sumbing) dan palate (sumbing belah dalam mulut).



Selepas bersalin, mungkin ada yang fikir, tidak perlu ambil lagi asid folik.  Sebenarnya masih perlu untuk ibu tetap mengambil asid folik walaupun selepas melahirkan bayi dan berpantang.  Ini kerana asid folik boleh membantu memberi tenaga dan membantu untuk ibu berpantang sembuh lebih cepat.  Pengambilan asid folik ketika dalam tempoh berpantang membantu mengurangkan risiko meroyan.  Ia juga membantu meningkatkan perkembangan otak bayi dan merangsang perkembangan bayi dengan lebih baik.



Berminat nak cuba Vitamin Shaklee yang best ni?
Jom WhatsApp sekarang ⏩ +6016 9246453


➤ Shaklee B-Complex With Folic Acid : Rm58.75

➤ Shaklee Vita-Lea Iron Formula (120 tablet): RM93.75



**Produk ini tidak bertujuan membuat diagnosis, merawat atau menyembuh sebarang penyakit. Ini adalah produk supplemen/makanan tambahan.

No comments:

Post a Comment