Tuesday 7 November 2017

Merawat Kesan / Parut Chickenpox


Merawat Kesan / Parut Chickenpox


Demam chickenpox atau demam cacar air atau dikenali juga sebagai cengkering adalah penyakit berjangkit akibat dari virus varicella-zoster.  Disebabkan penyakit ini boleh berjangkit, pesakit diminta kuarantin dari bertemu khalayak umum.  Namun begitu, bagi mereka yang sudah pernah dijangkiti demam chickenpox, insya Allah mempunyai imun diri terhadap penyakit ini dan tidak dijangkiti semula, insya Allah..

Terdapat dua jenis ubat untuk demam chickenpox ini, iaitu paracetamol & lotion calamine. Paracetamol untuk menurunkan suhu demam tersebut, manakala lotion calamine pula untuk mengurangkan rasa gatal.

Rawatan alternatif lain 
 untuk merawat kesan/parut chickenpox ini adalah dengan mengambil supplemen Shaklee dan menggunakan krim serbaguna Shaklee (iaitu Shaklee Herbal Blend).


Set Merawat Kesan/Parut Chickenpox


Ada 3 jenis produk Shaklee yang berfungsi dalam membantu merawat kesan parut chickenpox, iaitu, Shaklee Vita-E Complex, Shaklee ESP Mixed Soy Protein Isolate Powder with Vanilla Flavour dan Shaklee Herbal Blend (multipurpose cream). Shaklee Herbal Blend ini tanpa paraben (paraben-free).

Shaklee Vita-E : membantu mengatasi parut dari dalam.

Shaklee ESP Mixed Soy Protein Isolate Powder with Vanilla Flavour : membantu membina sel kulit baru dan membantu memudarkan kesan parut.

Shaklee Herbal Blend : membantu melembutkan kulit, membantu menghilangkan parut luar, dan membantu luka cepat kering.

Set Merawat Chickenpox


Set Merawat Kesan/Parut Chickenpox

🌹Shaklee ESP: RM161.25

 Shaklee Vita-E Complex: RM156.25

Shaklee Herbal Blend: Rm37.50




Jika berminat dengan Set Shaklee tersebut, atau nak beli loose item, boleh whatsApp saya +6016 9246453 (www.wasap.my/60169246453) untuk maklumat lanjut,

atau

boleh juga order di link https://www.shaklee2u.com.my/mylia ðŸ˜Š




**Produk ini tidak bertujuan membuat diagnosis, merawat atau menyembuh sebarang penyakit. Ini adalah produk supplemen/makanan tambahan.

No comments:

Post a Comment