Thursday 5 July 2018

Kebaikan Shaklee CarotoMax

Kebaikan Shaklee CarotoMax


Mereka yang mencari vitamin untuk kesihatan mata amat sesuai dengan Shaklee Carotomax.  Walaupun begitu, tidak semestinya manfaatnya hanya untuk kesihatan mata sahaja.  Jom kita berkenalan dengan Shaklee Carotomax ðŸ˜Š

Shaklee Carotomax menyediakan enam karotenoid penting seperti astaxantin, alfa dan beta karotena, likopena, lutein dan zeaxantin (ekstrak pekat).




Berikut pula adalah antara manfaat dan kebaikan Shaklee Carotomax:





⏩ Membantu meningkatkan penglihatan.  Ia akan menghasilkan 'ungu visual' yang mana membantu kita boleh melihat di dalam gelap.  Ia juga membantu dalam masalah kesihatan mata.  Contohnya seperti rabun malam, rabun dekat, xerophthalmia (mata kering), kelesuan mata, glaukoma, katarak, floaters].      



Kebaikan Shaklee CarotoMax



⏩ Menggalakkan perkembangan normal & sihat.  Ia membantu menggalakkan perkembangan kanak-kanak dan remaja.   Ia turut membantu menguatkan tulang, melindungi rambut, kuku, membran mukosa, kulit, gigi sihat, gusi, sistem reproduksi (termasuk membantu penghasilan sperma yang sihat).



⏩ Membantu melindungi epithelia. 

Membantu melindungi lapisan luar kornea, rongga oral, perut, usus, bronkus, paru-paru, pundi kencing, merawat ulser saluran usus, dan ovari semasa disintegrasi tisu.



⏩ Membantu meredakan penyakit kulit jika diambil secara konsisten.  Contohnya, psorisis, senile palgue, kulit kering, kulit gugur,  akne dan jerawat.
Manakala jika guna secara luaran pula akan membantu merawat scabies, pustule, akne dan ulser kulit.


⏩ Membantu menghalang infeksi.



⏩ Lebih selamat daripada vitamin A.  Ini kerana pengambilan vitamin A yang berlebihan boleh menyebabkan toksiditi.



Pada tahun 1932, ahli saintis telah menemui beta karotena.  Satu prekursor vitamin A dan beta karotena didapati selamat diambil.



⏩ Pengambilan beta karotena (terkandung dalam CarotoMax) membantu mengukuhkan sistem imun, melambatkan penuaan, dan banyak lagi.



Golongan yang sesuai mengambil CarotoMax:

➤ Lelaki dan perempuan.
➤ Mereka yang mengalami masalah mata seperti rabun, silau, katarak, glaukoma, mata bengkak.
➤ Mereka yang mengalami masalah kulit.
➤ Mereka yang kurang makan sayur dan buah-buahan.



Insya Allah, dengan pengambilan yang konsisten 😊



Untuk order ⏩ WhatsApp +6016 9246453


🌹 CarotoMax : RM77.50



Terima kasih😊






**Produk ini tidak bertujuan membuat diagnosis, merawat atau menyembuh sebarang penyakit. Ini adalah produk supplemen/makanan tambahan.

No comments:

Post a Comment