Thursday 16 August 2018

Cara Mengatasi Bengkak Susu

Cara Mengatasi Bengkak Susu


Assalamu'alaikum..

Hari ni saya nak share mengenai cara mengatasi bengkak susu.  Ada ibu-ibu yang menyusu yang mempunyai masalah sebegini?

Jangan risau, saya akan cuba bantu anda.

Salah satu caranya ialah, berurut.  Berjumpa dengan tukang urut yang arif atau bidan yang boleh bantu mengurut anda untuk mengatasi bengkak susu tersebut.

Di samping tu, 
anda juga boleh pam/perah susu di bahagian yang bengkak tu terlebih dahulu.  Tapi jika sukar untuk mengepamnya kerana kurang selesa atau sakit, anda boleh menggunakan teknik Marmet.  Teknik yang menggunakan tangan ni mungkin boleh membantu ibu-ibu yang kurang selesa menggunakan pam ketika sedang bengkak susu.

Ibu-ibu juga boleh tuam bahagian yang bengkak tu untuk membantu melancarkan susu dan membantu mengurangkan/meredakan rasa sakit disebabkan bengkak tersebut.

Semasa ingin menyusukan bayi, boleh mulakan dengan bahagian breast yang susunya sedang penuh tu terlebih dahulu.  Lepas tu, boleh jika nak gilir-gilirkan menyusu bayi anda di kedua-dua bahagian.  Pastikan bayi ada menyusu di kedua-dua bahagian.  Jika bayi cenderung di satu bahagian sahaja, latih bayi anda untuk menyusu di kedua-dua bahagian breast.  Ini dapat membantu mengelakkan bengkak susu terjadi.

Selain itu, pastikan anda menyusukan bayi dengan lebih kerap untuk membantu meredakan bengkak susu tersebut.  Contohnya dengan menyusukan bayi setiap jam.

Ibu-ibu juga boleh mengambil suplemen Shaklee Lecithin.  Lecithin ini membantu melancarkan susu ibu dan membantu mengurangkan/meredakan bengkak susu.  Disarankan untuk mengambilnya secara konsisten.


Lecithin


Testimoni/maklum balas positif:




Semoga info tadi dapat membantu ibu-ibu yang mengalami masalah bengkak susu, insya Allah.  Semoga dipermudahkan urusan ibu-ibu semua untuk meneruskan penyusuan secara ekslusif ya.


Berminat nak dapatkan Shaklee Lecithin?  

Boleh whatsApp saya +6016 9246453 (http://MyLia.wasap.my) untuk maklumat lanjut,

Lecithin (180 kapsul) : RM55 

atau

boleh juga order di link https://www.shaklee2u.com.my/mylia ðŸ˜Š




**Produk ini tidak bertujuan membuat diagnosis, merawat atau menyembuh sebarang penyakit. Ini adalah produk supplemen/makanan tambahan.

No comments:

Post a Comment