Monday 19 June 2017

CARA MENGATASI KETIDAKHADAMAN ATAU PEDIH ULU HATI




1.  KETIDAKHADAMAN (PEDIH ULU HATI) 

  Perut kita mengandungi persekitaran yang berasid untuk menghadam makanan & memusnahkan bakteria.  Penghasilan asid perut yg berlebihan atau pengaliran balik asid perut ke dalam esophagus, boleh menyebabkan pedih ulu hati.  Pedih ulu hati juga boleh berlaku apabila seseorang teringat pada makanan atau terhidu bau makanan, di mana secara semula jadinya akan menghantar isyarat kepada otak untuk meningkatkan penghasilan asid perut.


  Cara mengatasi ketidakhadaman (pedih ulu hati) ialah dengan makan secara sederhana dan tidak berlebihan.  Di samping itu, makanan yg berminyak dan pedas juga perlu dielakkan, serta mengurangkan pengambilan kafein.  
  
  Untuk mencegah atau mengelakkan ketidakhadaman (pedih ulu hati), kita juga boleh mengambil protein yang berasaskan tumbuhan yang berkualiti tinggi.  Ini kerana protein berasaskan tumbuhan tersebut dapat membantu menguatkan otot perut dan esofagus.  
  Turut membantu melegakan ketidakhadaman perut juga dengan mengambil pudina dan halia.

  Supplemen Shaklee Peppermint-Ginger Plus mengandungi formulasi empat herba termasuk pudina, halia, jintan hitam & jintan manis untuk membantu penghadaman & melegakan kembung perut**.  Boleh diambil secara konsisten untuk membantu mengatasi rasa pedih ulu hati, insya Allah..


To order ⏩ whatsApp +6016 9246453

#shaklee_mylia_shaklee #ShakleeDetox #PengedarShakleeSepang #PengedarShakleeBandarBaruSalakTinggi

**Produk ini tidak bertujuan membuat diagnosis, merawat atau menyembuh sebarang penyakit. Ini adalah produk supplemen/makanan tambahan.


No comments:

Post a Comment